EDEN Školské jedálne

045/ 55 11 397 alebo 045 / 55 19 373

Späť

Sladké raňajky pre celiatikov

Pridané: 22.4.2016 15:45:00

22 Apríl 2016

V súčasnosti sa veľa hovorí aj o kukuričných lupienkoch na raňajky. Sú vhodné, nie sú vhodné? Toto nie je predmetom nášho článku, pretože ich vhodnosť alebo nevhodnosť závisí od toho, s čím ich konzumujeme a predovšetkým koľko si ich dáme a aj od mnohých individuálnych záležitostí a jedálneho lístka počas celého dňa. Faktom však je, že kukuričné lupienky pobláznili celú generáciu. Už dlhé roky patria na náš stôl a obľubujú ich hlavne deti. Avšak čo tie, ktoré sú alergické na lepok. Môžu si dať takéto sladké raňajky?

Sladké raňajky pre celiatikov

Kukuričné lupienky nie sú pri bezlepkovej diéte vhodnou potravinou. I keď sú to kukuričné lupienky, obsahujú lepok. Niekedy môže nastať problém, pretože výrobca sladového výťažku, ktorý je súčasťou kukuričných lupienkov, nevie garantovať neprítomnosť lepku. Našťastie, existujú už aj kukuričné lupienky bez lepku a tak môžeme každému dieťaťu s čistým svedomím občas dopriať aj takéto sladké raňajky. Odporúčame bezlepkové kukuričné lupienky s medom, ktoré máme v ponuke aj my.

K základným stravovacím návykom školopovinných detí by mali patriť pravidelné raňajky. Mnohí rodičia sa pýtajú, či sú kukuričné lupienky pre ich deti vhodné. Fakt je ten, že odpoveď neexistuje, pretože záleží od konkrétnych lupienkov a od konkrétneho dieťaťa. Môžeme povedať, že ak je dieťa zdravé a nemá žiadne zdravotné problémy a okrem toho má dostatočnú pohybovú aktivitu, v jeho jedálnom lístku má miesto každá potravina. Samozrejme, frekvenciu podávania daného pokrmu treba prispôsobiť konkrétnym stravovacím zvyklostiam dieťaťa.

Kukuričné lupienky v kombinácii s mliečnym výrobkom môžeme zaradiť na spestrenie jedálnička. Kukuričné lupienky sú vhodné aj ako desiata či olovrant. Nemali by však nahrádzať večeru a v žiadnom prípade nie obed.

Kukuričné lupienky s mliekom a ovocím

Kukuričné lupienky je vhodné kombinovať s mliečnym výrobkom. Najčastejšie je to mlieko, tvaroh alebo biely jogurt. Znížime tak glykemický index jedla. Pridať môžeme aj ovocie. Jednotvárne stravovacie návyky však nie sú vhodné. Jedálniček by mal byť pestrý a vyvážený. Raňajky by sa mali meniť. Sladké raňajky sú vhodné 2 – 3 krát do týždňa.

Diskusia

(0 komentárov)
Žiadne komentáre